7 salgsstrategier til at øge omsætningen

Er du løbet tør for idéer til at booste salget, og mangler inspiration til nye tiltag? Læs med i dette blogindlæg, hvor vi deler syv salgsstrategier, der kan hjælpe dig med at øge omsætningen. 

1. Sæt fokus på sæsonbestemte begivenheder

Nationale mærkedage og begivenheder er en perfekt anledning til at lave lidt tematiseret salg. Har du produkter eller en service, der passer som gave til Mors dag eller til studenten, eller som passer til en kommende fridag, lange weekend eller ferie. 

2. TILBUD

Vores øjne drages til skilte med “tilbud” og der er intet der slår følelsen af, at have gjort en rigtig god handel. Så skab noget lyd med nogle ekstra gode tilbud, der kan tiltrække nye kunder og minder dine eksisterende kunder om, hvorfor de fortsat skal holde øje med din forretning. 

3. Digital markedsføring

Uanset, hvordan din målgruppe ser ud så kommer du ikke uden om digital markedsføring. Det kan være på sociale medier, annonceringer, nyhedsbreve eller SEO optimering af hjemmesiden. Sandsynligheden for at dine potentielle kunder befinder sig på nettet er stor, hvor de befinder sig, bør du synes! Der findes masser af tips og idéer på nettet om, hvordan du selv kan gå i krig med den digitale markedsføring, du kan benytte dig af freelancere, eller måske er det tid til at ansætte en dedikeret medarbejder, der hjælper dig med at nå ud til nye kunder.  

4. Sæt fokus på særlige produkter eller en særlig service

Tænk i sæsoner og højtider. Har du varer eller ydelser, der egner sig bedre til bestemte tider på året? Så fremhæv dem med ekstra omtale, gode tilbud eller placer dem strategisk i din forretning. Sommetider skal kunderne blot mindes om, at varen findes. 

5. Opret en kundeklub

Du er sikkert selv blevet tilbudt et medlemskab i en af de forretninger, du handler i, og der er en mening med galskaben. Også her stimulerer vi følelsen af at have gjort en god handel, ved at tilbyde de loyale kunder særlige tilbud, rabatter og belønninger for at fortsætte med at handle hos dig, frem for hos dine konkurrenter. 

6. Optimer kundeoplevelsen

Hvad kan du gøre for at sikre dig at alle dine kunder forlader din butik med en positiv følelse? Det kan være så simpelt som at ønske dem en god dag, inden de går ud. Eller at butikken ser præsentabel ud. Det kan også være behagelig musik. Her er det kun fantasien, der sætter grænser. Men ethvert tiltag, vil med garanti være med til at løfte oplevelsen og dermed kundetilfredsheden.

7. Netværk

Har du tænkt på, hvilke muligheder der er for at samarbejde med andre virksomheder, klubber eller foreninger? Du kan sponsorere, tilbyde en service eller noget helt tredje, og samtidig tilegne dig en ny kanal til at markedsføre og sælge. 

Mangler du penge?

Send en gratis og uforpligtende ansøgning i dag og hav pengene på kontoen allerede i morgen.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på support@qred.dk eller 89 87 10 06.

Del denne artikel